מסלול ותוכנית מסע

יום מס' 1 רביעי 03.04.19 : מטולה - ניר דוד

מרחק: 121 ק"מ 
טיפוס מצטבר: 818 מטר

סיפור דרך:

נצא ממטולה לכיוון קרית שמונה, אחרי כ- 5 ק"מ נפנה בזהירות שמאלה לכיוון כפר יובל. נרכב בכביש שדות עד למפגש עם כביש 99, שם שפנה שוב שמאלה לכיוון מזרח (כיוון כללי בית הילל/הגושרים). אחרי כ- 300 מ' נפנה ימינה לכביש קטן החוצה את היישוב בית הילל (9888) משם נמשיך דרומה עד למפגש צומת T. בצומת זה נפנה שמאלה לכביש 9779 ונרכב עליו עד סופו, במפגש עם כביש 918. נפנה ימינה לכביש 918 , נחלוף על פני קיבוץ גונן ונמשיך ברכיבה דרומה עד צומת T נוסף – צומת גדות. בצומת גדות נפנה שמאלה לגשר בנות יעקב ונטפס כחמישה ק"מ לרמת הגולן עד לצומת בית המכס, למפגש עם כביש המזל: 888! נרד בזהירות לכנרת על כביש 888, עד צומת בית צידה, צומת T במפגש עם כביש 87, שבו נפנה שמאלה לכביש המקיף את הכנרת. אחרי כקילומטר וחצי נעזוב את כביש 87 ונפנה ימינה לכביש 92 על הגדה המזרחית של הכנרת. נעבור את עין גב, קיבוץ האון עד לצומת מעגן שם נפנה ימינה לכיוון צמח. בצומת צמח נפנה שמאלה לכביש 90. בכביש 90 נרכב דרומה עד למפגש עם כביש 71, צפונית לבית שאן. נעקוף את בית שאן ממזרח על ידי רכיבה בכביש 71, סביב המועצה האזורית עמק המעיינות. בצומת עם כביש 7079 נפנה ימינה עד למפגש עם ציר המעיינות, שם נפנה שמאלה ונרכב בכביש מקביל לאמת המים עד שנפגוש בכביש קטן נוסף, המוביל לקיבוץ עין הנצי"ב (6678), שם נפנה ימינה ואיתו נתחבר שוב לכביש 90, הפעם דרומית לבית שאן. עין הנצי"ב נפנה שמאלה ומיד שמאלה בצומת שלוחות לכביש הקיבוצים בואכה שלוחות, רשפים וניר דוד.  

 

 מפת ופרופיל המסלול יום רביעי


    


יום מס' 2 חמישי 04.04.149: ניר דוד - מצדה

מרחק: 168 ק"מ 
טיפוס מצטבר: 1,507 מטר

סיפור דרך:

ניפגש בבוקר המסע בקיבוץ ניר דוד אשר בעמק בית שאן (בצמוד לגן השלושה/הסחנה), שם נחנה את המכוניות בצורה מסודרת בחנייה אשר יועדה לכך. לאחר התארגנות ותדריך נצא בזהירות משער הקיבוץ ונפנה שמאלה  ולאחר כק"מ נפנה שמאלה לתחנת דלק סונול ומשם נתחיל לטפס להר הגלבוע.  לאחר כתשעה ק"מ של טיפוס עם נוף מדהים של עמק בית שאן והרי מואב בעברו המזרחי של נהר הירדן, נפנה שמאלה בהצטלבות הראשונה לכיוון מעלה גלבוע, נטפס עוד קצת ומשם נרד בירידה מדהימה וארוכה (כ- 15 ק"מ) עד לצומת שדי תרומות. נפנה בזהירות ימינה במפגש עם כביש 90 ועליו נרכב למעשה עד סוף היום.
תחנת הריענון הראשונה שלנו תמתין לנו בק"מ ה- 27, במחסום בזק. לאחר ההתרעננות, נמשיך ברכיבה על כביש 90 המתגלגל, הנוף הירוק יתחלף בצבעים חומים מדבריים וכך נרכב עד לתחנת הריענון השנייה של היום במפגש הבקעה בק"מ ה- 70
המסע ימשיך על כביש 90 דרומה, כאשר בצומת בית הערבה (זהירות! - צומת T  סואן, כאן יש לנהוג במשנה זהירות!) נפנה שמאלה, עדיין על כביש 90, לתחנת הריענון השלישית לאותו יום, בחניון הלידו, ליד המועצה האזורית מגילות, בק"מ ה- 107. משם נמשיך לתחנת הריענון האחרונה בק"מ ה-146, למרגלות אכסניית עין גדי המוכרת לנו משנים קודמות. משם נותרו עוד כ- 22  ק"מ של רכיבה בתוואי מתגלגל, עד לכניסה לאנ"א מצדה שם נחנה ונלון את הלילה.

 מפת ופרופיל המסלול יום חמישי
 






יום מס' 3 שישי  05.04.19 :מצדה - מצפה רמון


מרחק: 156 ק"מ
טיפוס מצטבר: 2,194 מ'

סיפור דרך:

נגלוש מאכסניית הנוער במצדה בחזרה לכביש 90, שם נפנה ימינה, לכיוון דרום. המסע ימשיך על כביש 90, עד למתחם בתי המלון בעין בוקק. נרכב על כביש בתי המלון לכיוון היציאה הדרומית עד לתחנת הריענון הראשונה של היום, ליד מלון לאונרדו פלזה. נצא ממתחם בתי המלון, נתחבר שוב לכביש 90 דרך היציאה הדרומית (זהירות – כביש מהיר!) ומשם נמשיך כ - 2 ק"מ עד לחיבור עם כביש 31 בצומת נווה זוהר, שם יתחיל הטיפוס המשמעותי של היום מים המלח לערד, כ- 24 ק"מ של טיפוס מדברי ויפה, עד לעיר ערד. בכניסה לעיר נמשיך ישר בכיכר ותחנת הריענון השנייה שלנו תמתין לנו בתחנת הדלק בימין הדרך. נמשיך על כביש 31 מערבה, כיוון כללי באר שבע ולאחר כ- 9 ק"מ נפנה שמאלה לכביש 80 לכיוון דרום עד שניפגש עם כביש 25, שם נפנה שמאלה בצומת ערערה בנגב. נמשיך ברכיבה על כביש 25 כ- 12 ק"מ נוספים עד לצומת דימונה ירוחם ונפנה בו ימינה לכביש 204. נחלוף על פני ירוחם ונגיע לצומת חלוקים, שם הכביש יהפוך לכביש מס' 40. נמשיך ישר לכיוון מצפה רמון, כשאנחנו חולפים על פני חניון הרועה, קיבוץ שדה בוקר וכמובן הכניסה לצריף של בן גוריון. משדה בוקר ועד למצפה רמון נרכב כ- 35 ק"מ במגמת עלייה מתמשכת, עד לאנ"א מצפה רמון שם ניתן מנוחה לרגלינו..


 מפת ופרופיל המסלול יום שישי

 







 


יום מס' 4 שבת 06.04.19 :מצפה רמון - אילת

מרחק: 154 ק"מ
טיפוס מצטבר : 1,048 מ'

סיפור דרך:

לאחר שנת ישרים, נתעורר לזריחה מעל מכתש רמון, מחזה שאף פעם אי אפשר להפסיק להתרגש ממנו. נגלוש בזהירות לבטן הענקית של המכתש הגדול בישראל, עד לאזור "המנסרה", שם נעצור למספר דקות כדי לאפשר לכל הרוכבים להתאגד שוב ולצאת לרכיבה קבוצתית בטוחה יותר.
תחנת הריענון הראשונה שלנו תחכה לנו אחרי 25 ק"מ לערך, על כביש 40. הרגליים העייפות מהיומיים הקודמים, יתעוררו לחיים בשלב זה, אילת תימצא במרחק של קצת יותר מ- 120 ק"מ מאיתנו...
מתחנת הריענון נגלוש בירידות מפותלות למישר, נטפס את מעלה פארן התלול ונמשיך ברכיבה על כביש 40. אחרי 35 ק"מ נוספים, ליד צומת ציחור, תמתין לנו תחנת הריענון השנייה של היום. נתרענן ונמשיך ברכיבה עד ליישוב נאות סמדר, נתרענן שוב, בפעם השלישית ליום זה, ונכין את עצמנו לקראת הירידה לצומת קטורה, במפגש עם כביש 90. מעט לפני צומת קטורה, לפני שנעלה על כביש 90, נבצע עצירה קצרה נוספת, כדי לאפשר לקבוצות להתאגד שוב ובכדי לוודא שרכבי הליווי נמצאים ומכסים את גב הרוכבים. נצא לכביש 90 דרומה, בתקווה לרוחות צפוניות שיטיסו אותנו לתחנת הריענון האחרונה ליום זהבמתחם של יוטבתה, 40 ק"מ לפני הכניסה לעיר.
אחרי ההתרעננות ביוטבתה, נצא שוב לכביש 90, דרומה לאילת, עד לנקודת הסיום המפנקת במלון ליאונרדו פלאזה הכוללת מקלחת, מגבות וארוחת צהריים בשרית. אחרי שנאכל ונשטוף מתלתלינו את אבק הדרכים, נשב על קפה ועוגה לשיחת סיכום המסע באחד מאולמות המלון.
לאחר מכן, האופניים והציוד יועמסו על האוטובוסים שייקחו אותנו בחזרה צפונה, לנקודת ההתחלה בקיבוץ ניר דוד.

 
 מפת ופרופיל המסלול יום שבת