הפקת אירועי ספורט

אירוע ספורט הוא אירוע לכל דבר ועניין. ככל שרמתו המקצועית ויוקרתו גבוהים יותר, יש צורך בהפקה מקצועית ומלוטשת יותר.
מאת: מקסים שחף
הפקת אירועי ספורט
הפקת אירועי ספורט- תשאירו את זה למקצוענים...
 מעבר לאלמנטים שעומדים בבסיסה של כל הפקת אירוע  קרי, פרסום, שיווק, הרשמה לאירוע, הכנה פיזית של מקום האירוע, ההתכנסות, חנייה למשתתפים, ניתוב המסלול וכיו"ב, קיימים בהפקת אירוע ספורט אלמנטים מקצועיים הקשורים לתקנים של איגודי הספורט, חוקת הענף בו נערך האירוע וכמובן כל נושא השיפוט ועיבוד התוצאות.
אירוע הספורט הגדול בעולם הוא כמובן המשחקים האולימפיים, אירוע מורכב מאין כמוהו הנערך אחת לארבע שנים, בחסות ממשלתית של המדינה המארחת. אירוע הספורט השנתי הגדול בעולם הוא מרוץ האופניים המפורסם, הטור דה פראנס. בראש כל ארגון כזה עומדים אנשים בעל ידע וניסיון מקצועי רב בעולם התוכן של הענף, אשר חוברים לאנשי ארגון, פרסום, לוגיסטיקה  ושיווק מהמעלה הראשונה.
אבל אירועי ספורט הם כבר מזמן "לא רק ספורט". ככל שהאירוע גדול ומתוקשר יותר, ככל שהנראות שלו גבוהה יותר, הפלטפורמה השיווקית שהוא מייצר רחבה יותר ולכן חברות מסחריות, רשויות וגופי ממשלה מעוניינים להשתמש בפרסום ובתהודה של אותו אירוע לטובת קידום האינטרסים שלהם.
למעשה, מתקיימים יחסים של תלות הדדית בין מארגני האירוע לבין נותן החסות, או כפי שנהוג לכנותם בשנים האחרונות- השותפים, שכן מדובר בשותפות שבה השותף משלם עבור החשיפה וההקשר החיובי שהוא מקבל במהלך האירוע ודרך המדיות השונות.
אירוע ספורט, נוצץ ומושקע ככל שיהיה, אינו יכול להיות מוצלח אם אינו פועל במדויק לפי התנאים המקצועיים של הענף בו הוא נערך: מידות המגרש, אורך המסלולים, אכיפת החוקים של התחרות, עיבוד התוצאות וחלוקת פרסים בהתייחס לקטגוריות הנכונות ועוד. לכן, אירועי הספורט הטובים באמת, ממש כמו אולימפיאדת לונדון, חשוב שיהיו מאורגנים על ידי אנשי ספורט מקצועיים.
בנוסף, יותר ויותר אירועים נבנים סביב "חוויית המשתתף", במיתוג, באתגר, בנראות ובכל פרט אשר מעצים את התחושה של המשתתף שהוא לקח חלק במשהו גדול באמת! המשתתפים אוהבים אירועים שבהם הם מרגישים שהמארגן "חשב על הכול", פינק אותם, עזר להם לעבור את האירוע בצורה המאתגרת ביותר, אבל מצד שני גם בצורה המפנקת ביותר.
בעבר, רשויות מקומיות, איגודי ספורט, חברות עסקיות ומפעלים היו מארגנים את אירועי הספורט שלהם בעזרת כוחות מקומיים שמתגייסים לקראת אירוע שיא מסוים. עם התמקצעות האירועים מחד, ושחיקה של צוותי העבודה הקבועים ברשות או בחברה, יותר ויותר אירועים עברו לניהול והפקה של חברות מקצועיות להפקת אירועי ספורט. אותן חברות הן למעשה מומחיות לסוג הפקה מקצועי זה, ולכן רמתן המקצועית גבוהה יותר מצוות פנימי מיוחד שמוקם אד-הוק  לקראת אירוע. לדוגמה, מנהל מחלקת ספורט אשר אחראי על הפקת אירוע ספורט ברמה הארצית המאורגן על ידי הרשות בה הוא עובד, עושה זאת במקביל לעבודתו השוטפת בניהול המחלקה, דבר אשר מוביל לעומס גבוה מאוד וכנראה גם לאי מיצוי הפוטנציאל של האירוע. כמו כן, אם מדובר באירוע שמתקיים אחת לשנה, יש צורך בכל פעם מחדש "להתניע", לרענן מחדש את הנהלים וההתארגנות בנוסף, עם התחלפות בעלי תפקידים ברשויות או בארגונים, הידע המקצועי והניסיון מאירועים קודמים לא נצבר, ולכן התהליך מתחיל כמעט מחדש. לחברות הפקת אירועי ספורט יש "זיכרון אירגוני", הן מפיקות לקחים מאירוע ספורט אחד למשנהו, הן נמצאות בעולם התוכן של הפקת אירועי ספורט באופן רציף ולכן מתנהלות ביתר יעילות ומקצועיות. חשוב לוודא שבראש חברה להפקת אירוע ספורט נמצאים אנשים מקצועיים ובעלי ניסיון אישי בסוג זה של אירועים.
אחת החברות המתמחות בהפקת אירועי ספורט, בעיקר בתחום הריצה, הרכיבה וענפי ה- OUTDOOR  היא חברת טרימקס רייס, אשר הוקמה על ידי אנשי ארגון ולוגיסטיקה בעלי ניסיון עשיר באירועי ריצה, טריאתלון ורכיבה על אופניים. בעלי החברה, מקסים שחף ודוד אמסלם, אנשי ברזל ומרתוניסטים, משלבים את הידע שצברו בעשרות תחרויות סביב העולם, עם הניסיון בארגון וניהול שרכשו במשך שנים רבות בתפקידי פיקוד בצה"ל, שילוב מנצח ששם את המקצועיות ואת חוויית המשתתף במרכז. טרימקס רייס פועלת לפי סטנדרטים מקצועיים של איגודי הספורט של הענף בו נערך האירוע וכל ההנחיות המקצועיות הדרושות בהפקת אירוע ספורט מקצועי.
טרימקסרייס הוקמה על ידי אוהבי החיים והספורט , כחלק ממרוץ החיים,
 במטרה ליזום, להפיק ולארגן אירועי ספורט איכותיים, מסוגננים ומוקפדים
עד הפרט האחרון  כך שיעצימו את חוויית המשתתף .
טרימקסרייס מציעה את השירותים הבאים :
  • הפקת אירועים מסוגים שונים
  • ארגון והפקת אירועי ספורט
  • מערכת הרשמה
  • מערכת מיניסייט לכל אירוע
  • השכרת ציוד לאירועים
  • ארגון והפקת כנסים מקצועיים
  • ארגון והפקת ימי ספורט וגיבוש לארגונים
  • ארגון והפקות מחנות אימונים בארץ ובחו"ל
  • הוצאת משלחות לאירועי ספורט שונים בחו"ל (מרתונים,תחרויות איש ברזל ועוד)
 
חשבתם על משהו מיוחד ?
כי האתגר שלכם הוא ההשראה שלנו

לפרטים :
www.trimaxrace.com
Trimaxrace.ceo@gmail.com
נייד : 054-4557767